Progresa temps 2024. gada mediju tendences

Dentsu 2024.g. maija ziņojumā “Global Ad Spend Forecasts May 2024” (tulk. “Globālo reklāmas izdevumu apjomu prognozes”) ir norādīts, ka prognozētais globālais reklāmas izdevumu pieaugums ir 5% jeb 35,8 miljardi ASV dolāru, kopā sasniedzot 754,4 miljardus ASV dolāru 2024. gadā. Tas pārsniedz pasaules ekonomikas izaugsmes tempu par 3,2%. Paredzams, ka Amerikas tirgus būs līderpozīcijā ar 5,9% pieaugumu, savukārt digitālā reklāma turpina pārspēt, pieaugot par 7,4% un aizņemot 59,6% tirgus. Galvenie virzītāji ir ASV prezidentūras vēlēšanas un Parīzes Olimpiskās spēles. Papildus izaugsmi veicina interaktīvās televīzijas, mazumtirdzniecības mediju un programmatiskās reklāmas pieaugums. Raugoties nākotnē, tiek prognozēts, ka globālie reklāmu tēriņi līdz 2026. gadam sasniegs 819,1 miljardu ASV dolāru ar 4,5% CAGR (saliktā gada pieauguma likme, kas atspoguļo vidējo gada pieauguma tempu saliktajām vērtībām noteiktā laika periodā). Ar tā palīdzību uzlabojas radošie procesi un aizvien dabiskāk mijiedarbojas zīmola komunikācija ar patērētāju. Saasinās konkurence starp tehnoloģiju platformām, galveno fokusu liekot uz monetizāciju un datu aizsardzību. Lietotnes aizvien vairāk sāk līdzināties viena otrai un piedāvāt identiskus risinājumus, kas rada izaicinājumus zīmoliem – kā izcelties, būt radošiem un uzmanības centrā? Zīmoli aizvien vairāk tiek iedrošināti iesaistīties atbildīgās praksēs, risinot tādus jautājumus un problēmas kā ilgtspēība un MI neobjektivitāte ( ļaujot MI atspoguļot cilvēku aizspriedumus sabiedrībā, tostarp vēsturisko un pašreizējo sociālo nevienlīdzību). Līdz ar to izaugsmes stratēģijas tiek balstītas sociāli atbildīgās praksēs, kas veido pozitīvu sociālo ietekmi, piemēram, izceļ iekļaujošu sabiedrību un atbildību par vidi.
Dalies ar rakstu